Ο αθλητισμός στα νησιά κινδυνεύει να σβήσει λόγω των ακτοπλοϊκών δρομολογίων
Μια σκληρή πραγματικότητα βιώνουν τα τελευταία χρόνια τα σωματεία ποδοσφαίρου σε νησιά όπως η Τήλος και η Νίσυρος, εξαιτίας των προβληματικών ακτοπλοϊκών συνδέσεων κατά την αγωνιστική περίοδο. Τα καθημερινά δρομολόγια, που σε πρώτη ανάγνωση φαίνονται ενισχυτικά για την τοπική ζωή, στην πράξη έχουν δημιουργήσει σοβαρά εμπόδια στην τέλεση των αγώνων.
Οι αγωνιστικές υποχρεώσεις των ομάδων ορίζονται συνήθως σε καθημερινές πρωινές ώρες, γεγονός που στερεί εντελώς την παρουσία φιλάθλων στα γήπεδα, καθώς η τοπική κοινωνία εργάζεται. Το αποτέλεσμα είναι γήπεδα άδεια, απουσία ενθουσιασμού και, κυρίως, σοβαρό πλήγμα στα ήδη επιβαρυμένα οικονομικά των ερασιτεχνικών σωματείων.
Τα προβλήματα δεν περιορίζονται μόνο στους εντός έδρας αγώνες. Στα εκτός έδρας παιχνίδια, η κατάσταση είναι ακόμα δυσκολότερη. Οι ομάδες αναγκάζονται είτε να ταξιδεύουν μεταμεσονύχτια, είτε να καλύπτουν το κόστος διανυκτέρευσης, το οποίο μπορεί να ξεπεράσει τα 2.000 ευρώ ανά αποστολή. Σε κάθε περίπτωση, η ταλαιπωρία των ποδοσφαιριστών είναι μεγάλη, ενώ πολλοί αδυνατούν να συμμετάσχουν καθώς δεν μπορούν να απουσιάσουν δύο συνεχόμενες ημέρες από την εργασία τους. Έτσι, οι ομάδες αγωνίζονται συχνά αποδεκατισμένες, επηρεάζοντας αρνητικά την απόδοσή τους.
Το μεγαλύτερο θύμα, όμως, είναι η ίδια η αθλητική ζωή των νησιών. Το ποδόσφαιρο αποτελεί σχεδόν τη μοναδική διέξοδο για δεκάδες νέους και παιδιά, ιδίως κατά τους χειμερινούς μήνες. Οι ομάδες δεν είναι απλώς σύλλογοι, είναι κοινωνικοί πυρήνες. Όταν αυτοί διαλύονται, η απώλεια για την τοπική κοινωνία είναι ανυπολόγιστη. Ήδη καταγράφονται περιπτώσεις παιδιών και εφήβων που εγκαταλείπουν τον αθλητισμό λόγω των συνεχόμενων δυσκολιών.
Όπως τονίζουν μέλη των τοπικών ομάδων: «Η Πολιτεία πρέπει να καταλάβει πως εδώ δεν μιλάμε για πολυτέλεια, αλλά για το δικαίωμα στην άθληση και την κοινωνική ζωή. Τα μικρά νησιά δεν αντέχουν άλλο. Το ποδόσφαιρο εδώ είναι ζωή, και αυτή η ζωή σβήνει.» Η ανάγκη για λύσεις είναι άμεση. Η επανεξέταση των προγραμμάτων δρομολογίων είναι επιτακτική, αν θέλουμε τα νησιά να συνεχίσουν να ζουν, να αναπνέουν και να παίζουν.


























